ליבריה תפתח בפעם הראשונה משרד רשמי בירושלים, שעתיד להפוך לשגרירות שלה בישראל. כך הודיעה משלחת של שרים מליבריה, בראשות שר הנשיאות נתנאל מקגיל שמעמדו שווה למעמד ראש ממשלה, בפגישה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ועם סגן שר החוץ עידן רול. כיום אין למדינה המערב אפריקנית שגרירות בישראל.
3 צפייה בגלריה
עידן רול עם המשלחת הליברית
עידן רול עם המשלחת הליברית
סגן שר החוץ רול עם המשלחת הליברית
(צילום: עידן אדרי, משרד החוץ)
במשלחת שהגיעה לביקור בישראל חברים בכירים נוספים בממשלת ליבריה: שרי הכלכלה, המסחר והתעשיה, ההסברה והחקלאות. כחלק מהביקור קיימו חברי המשלחת פגישות במשרד הביטחון ובגופים נוספים.
ליבריה היא אומנם מדינה קטנה עם חמישה מליון תושבים, אך מבחינת ישראל מדובר במדינה חשובה בזירה המולטילטראלית, שבשנים האחרונות מתייצבת באופן קבוע לצד ישראל - גם באו"ם וגם באיחוד האפריקני.
כחלק מהביקור הודיעו הליברים על פתיחת משרד רשמי בירושלים שיום אחד ישמש בסיס גם לשגרירות שלהם בבירה. הם אף הגישו איגרת רשמית לנשיא הרצוג ובה הכריזו על החלטתם לפתוח משרד רשמי שישמש משרד סחר.
3 צפייה בגלריה
עידן רול עם המשלחת הליברית
עידן רול עם המשלחת הליברית
"בשורה מבורכת ליחסים בין שתי המדינות". רול ואחד מחברי המשלחת
(צילום: עידן אדרי, משרד החוץ)
3 צפייה בגלריה
מסחר ישראל אפריקה שיתוף פעולה לשכת מסחר ליבריה
מסחר ישראל אפריקה שיתוף פעולה לשכת מסחר ליבריה
הפגישה בלשכת המסחר ישראל אפריקה
בפגישה עם סגן שר החוץ רול הליברים היו מאוד קונקרטיים לגבי פתיחת המשרד שלהם בירושלים וקיבלו הסבר מפורט לגבי הפרוצדורה. הם הודיעו שתוך שבועות ספורים הם יסיימו להגיש את הבקשה למיקום כלשהוא בירושלים, כך שמבחינתם מדובר בהחלטה סופית והם מתקדמים איתה במלוא הקצב. כמו כן, ליבריה מבקשת מישראל סיוע בכמה נושאים בהם חקלאות, בצורת ותיירות. מוקדם יותר נפגשה המשלחת גם עם נציגי לשכת המסחר ישראל אפריקה ליצירת שיתופי פעולה ופתיחה של לשכת מסחר בארץ.
רול אמר לאחר פגישתו עם המשלחת כי "ליבריה היא ידידת אמת של מדינת ישראל ופתיחת משרד ליברי רשמי בירושלים, בירת ישראל, מהווה בשורה מבורכת ליחסים בין שתי המדינות, הפורחים מאז שהוקמה ממשלת השינוי. ליבריה היא תומכת נאמנה של ישראל באו"ם ואנו שמחים על העמקת היחסים הדיפלומטים איתה. נמשיך ונפעל כדי שכמה שיותר מדינות יפתחו נציגויות בירושלים, שם מקומן הטבעי. ברוכה הבאה ליבריה".